IsLaM iTu MuDah NaMun BukAn BaGi yANg mEmuDaHkaNya MaLah IsLaM ItU PeLenGkaP nAmuN BUkAn MiLik YaNg TiDak MenGaMaLkanNyA



Friday, May 11, 2012

Kematian yang mendekatiku....


Selamat hari lahir buat diri ini.. sepanjang 23 tahun aku di muka bumi ini, what is my contribution? umur aku dah semakin dekat dengan kematian.. umurku dihabiskan untuk ape? how percentage of my ibadah over my age?  still looking for myself... who am I?

Allah turunkan aku di muka bumi ini untuk dicuba.. dicuba dengan setiap perkara.. kekurangan atau kelebihan, itu semua cubaan..

Jika lebihnya aku ini sebab bisa berkata-kata dan tidak bisu.. bisakan aku menjaga lidah ini sebaik mungkin? terlalu payah rasanya... maka pada mereka yang bisu, usah berduka kerna sesungguhnya Allah mengasihimu lebih lagi.. kerna aku, lidahku tidak selalu basah untuk berzikir.. byk juga dosa dari lidahku ini..

Jika lebihnya aku cerdik pandai orangnya... bisakah aku manfaatkan ilmu yang aku ada? adakah bagus pada akademik itu cerdik? cerdiklah aku kiranya aku belajar kerana Allah! adakah aku merawat patientku semua dengan ikhlas? selalu mengeluh kekurangan requirement? rase tak puas hati bila patient tak dapat hadir appointment? itu aku... Ya Allah mengapa aku begini?? aku mulai goyah.. aku mulai lupa.... aku tidak setia padaMu... aku semakin berpaling...

Aku terasa penat dibumi ini..kadang-kadang terasa bagai penjara... tapi, aku ingin lihat semula, adakah aku ini di sibukkan dan dipenatkan hal-halnya dunia atau akhirat? aku sendiri tahu jawapannya...

Aku cume insan kerdil yang singgah sebentar untuk mewarnai hidup insan-insan yang aku sayang... aku ada family and plus ada husband sekarang...

Selain Allah dan rasulNya.. aku ada banyak lagi komitmen.. suamiku... ibu bapaku... keluargaku semua.... saudara seislamku... patientku semua.... ini semua amanah untukku...

Suka mengeluh? ya itulah aku... teruskan begini? hingga malaikat maut menjemputku?

NOPE! farah please... Ya Allah.. bantulah aku... ampunkan aku....

p/s- tepuk dadaku tanya imanku apa khabar dia... some modification needed here! akhirat should be my priority... show me the way Ya Allah... Allah always with me.. when I feel too weak, then I realized Allah was here.. once again, I realized that kekurangan lebih baik dari kelebihan.. kurangnya aku, buat aku lebih dekat pada Maha Pencipta.. perjuangan harus diteruskan..

aku kena sedar, sesungguhnya tiada sehelai daun pon yang gugur tanpa pengetahuan Allah.... Allahuakbar!

No comments: