IsLaM iTu MuDah NaMun BukAn BaGi yANg mEmuDaHkaNya MaLah IsLaM ItU PeLenGkaP nAmuN BUkAn MiLik YaNg TiDak MenGaMaLkanNyA



Friday, December 7, 2012

Cantiknye isteri abang..




Gembira di hati walau jauh di mata..duduk pon jauh dengan suami.. mms gambar je jadi pengganti diri.. tak lekang dari bibirnya memuji2 isterinya itu.. Suami saya selalu cakap 'cantiknye awak'.. 'makin cantik la awak ni'.. 'napelah cantik sangat isteri abang ni'.. respon saye? 'e.. mandailah abg'.. 'e.. ngada eh'.. 'tak yah nak bodek la'.. 'mane ade, ngarut je'.. 'tak yah nak puji2 la, dah jadi isteri pon'.. tapi hakikatnye, suka kat hati ni, mcm nak lompat tinggi2 and gembira suka tak terkata.. padahal senyum sampai ke telinga.. haha.. apalah yang si isteri lebih suka, dari pujian seorang lelaki bernama suami tercinta.. mane tang cantiknye pon ta taw lah.. ape yang sebenarnye tu tak penting, yang penting, kalau tipu pon, saya tak kisah.. so, saya nak saran, pujilah isteri masing2 sebab isteri rase dihargai .. pe salahnye tipu kalau itu leh wat hati isteri gembira? kan..

p/s - suami saya is the best in the world.. pasangan masing2 pon mesti cakap benda yang sama ngan saya kan? marilah kahwin awal.. kenapa nikmat Allah bagi dilengahkan? tapi sory la pada yang couple tu, tak syok pon kena puji boy freind, sbb dia pon puji pompuan lain jugak.. pada suami, percayalah pada dia.. isterilah satu2 nya bidadari hidupnya.. tapi yang kawen lebih tu Allahualam... yang mata keranjang pon Allahualam.. so carilah kerana agamanya, bukan sebab cantik atau hensemya seseorang.. peace!

2 comments:

Gee GTG said...

ehem2.. senyum molar ke molar nampak..hahaha^^

farah said...

org holywood kate cantik kalau senyum molar to molar.. org holywood katelah..=D