IsLaM iTu MuDah NaMun BukAn BaGi yANg mEmuDaHkaNya MaLah IsLaM ItU PeLenGkaP nAmuN BUkAn MiLik YaNg TiDak MenGaMaLkanNyA



Saturday, December 29, 2012

tips untuk photographer untung besar..


saye tahu cameraman memang untung.. tapi saye ada tips untuk korang jadi lebih untung.. sebab saye tak rase korang ni cukup untung..

niway saye memang admire orang yang pandai ambil gambar.. lepas touch up sume, hasil kerja memang superb.. hasil karya sume memang patot dapat pujian.. niway, the thing is.. you are always need models rite? model yang paling menguntungkan ialah orang kahwen.. rite? its not a big deal.. cume, tak pe je kalau pengantin tu pakai molep-molep.. ni yang tak berape molep.. guane tu?

as simple as budak tadika pon tahu, kita tak boleh bekerjasama ke arah kemaksiatan.. selalunye.. saye stress kat sini selalunye and bukan semua.. selalunye, wanita2 ni kurang autratnye yang ditutup.. katenye, sekali seumur hidup.. katenyelah.. suaminye pon hari pertama jadi suami, dapat hadiah or saham dosa dari isteri yang dia sayang sangat.. kalaulah dia tahu yang isterinya tu selalu bagi dia dosa, confirm dah kena cerai.. ni kalau suami tahu la.. sape yang sanggup terima dosa berpanjangan.. kenape berpanjangan? dah la gambar yang diambil photograper tu tak molep modelnye.. sebar pulak kat fb.. semua orang puji gambar cantik.. so, selagi gambar tu dilihat leh mata2 manusia yang bukan mahram.. berdosalah kesemuanya.. yang buka aurat confirm dah dosa, suami yang merelakan pon dosa, photographer pon dapat dosa yang sama.. berbaloi? yang tengok pon dose jugak.. ape ni? kenapa pusing2 sume orang dapat dosa? rantai ni camne nak putuskan? ishh.. menyuahkan bukan?

niway photographer sekalian... rase dah cukup untung dengan hasil rezeki yang aku kira kurang baik.. menyebarkan photo yang tidak menutup aurat tu salah.. sekarang kan trend pre wedding lak.. untung ke? photographer yang bijak tak akan menjerumuskan diri dalam perkara2 ni..

p/s- semua yang mengambil gambar, maksudnye.. sesiapa je yang pandai tekan button capture, jangan ambil gambar yang tak patot ambil, pastu siap share kat fb.. walau kita orang yang menjaga.. dose kite same dengan yg tak menjaga tu.. tak berbaloi kan? kalau nak untung, biarlah untung di dunia dan akhirat.. jangan untung di dunia, muflis di akhirat.. carilah rezeki yang baik.. peace!

No comments: