IsLaM iTu MuDah NaMun BukAn BaGi yANg mEmuDaHkaNya MaLah IsLaM ItU PeLenGkaP nAmuN BUkAn MiLik YaNg TiDak MenGaMaLkanNyA



Tuesday, November 6, 2012

happy anniversary, jom bercouple =)

5/11/2011
ingat balik la mase kawen aritu.. setahun dah.. setahun, berkongsi susah senang, berkongsi kasih sayang.. mcm saya penah post sebelum ni.. kahwen bukan semudah ABC..


detik ni la permulaan semuanya.. I'm totally yours.. hati mula berbunga-bunga..


namun, abah n mak serahkan farah kat suami.. bertukar tanggungjawab sepenuhnya..
kalau dulu, taat patuh utama pada mak abah..
sekarang taat pada suami..
terima kasih sbb lahirkan dan besarkan farah..
tapi anak perempuan kena mengundurkan diri..
taat farah pada suami, bukti farah sayang mak dan abah..


kawan-kawan yang sanggup balik johor sesame dari kelantan mase farah kawen.. thanks friends.. 
niway, ni blocking time.. 


5/11/2012
setahun kemudian..
farah di usm berhempas pulas menyiapkan requirement and research.. jauh, so tak celebrate.. gayut kat telefon je.. walau busy, mase untuk suami mesti ada jugak =)

emm, jeles sungguh yang dapat duduk dengan suami.. saya tak jumpa suami lama.. 

tapi, selamat la bila dah kawen ni.. saya tak faham jugak kadang2 tu.. boleh kate, mane2 orang tua yang saya kenal terutamanya pesakit2 saya..  cepat je nak jadikan saya menantu.. cepat2 cakap dah kawen.. abis cite.. pesakit2 lelaki yang gatal2 pon, bgtaw terus dah kawen.. senyap dah.. lagi satu, saya tak float dah.. kalau dulu, nak mengusha je keje.. pantang nampak lelaki mcm ala2 baik sikit, terus rasa ok nak jadikan suami..tapi bukan menggedik bukan2.. terlintas dalam hati je.. tapi betol lah, Allah dah atur semua.. hati saya pada seorang je lepas kawen ni.. haram dah nak fikir sesape selain suami.. dan saya tak pernah sekelumit rasa menyesal kawen dengan suami sebab dia memang terbaik dan sebab saya tulang rusuk dia.. senang dan selesa je dengan dia.. 

tapi couple cam ni seronok jugak.. jom la couple macam saya.. couple tu indah.. ada orang take care kat kite.. ada tempat orang luahkan keluh kesah.. bersayang-sayang je.. rindu-rinduan la.. semua boleh.. tak de masalah.. leh pergi dating yang paling penting.. haha.. banyak sangat mata-mata yang merenung bila kami berjalan.. apa dalam fikiran mereka tu Allahualam.. tapi cepat2 je suami pegang tangan saya, harap-harap mereka faham ape tandanya.. tapi ramai je budak2 sekolah pon dah pegang2 tangan.. hadoi.. konpius sudah.. emm, adakah muka kami pon macam budak sekolah jugak? atau budak2 tu pon dah kawen.. either one la.. 

p/s- setahun masa berlalu pantas je.. dunia semakin cepat berputar2.. selamat malam suamiku.. 'bila rindu pejamkan matamu, dah katakan a a aishitero' haha.. ngarut je.. emm.. terasa sakit jugak kadang2 tu.. ni payah sikit, sbb ubat untuk sakit cam ni tak de jual kat farmasi.. =')









No comments: