IsLaM iTu MuDah NaMun BukAn BaGi yANg mEmuDaHkaNya MaLah IsLaM ItU PeLenGkaP nAmuN BUkAn MiLik YaNg TiDak MenGaMaLkanNyA



Saturday, June 16, 2012

hari ini dan hari esok..


Hari ini mungkin dia tidak bertudung,hari esok mungkin dia adalah yang paling IKHLAS menutup auratnya..
Hari ini mungkin dia ketat pakaiannya, sosial juga orangnya dalam pergaulan, hari esok mungkin dia adalah yang lebih labuh dan tawadhuk pemakaiannya, menjaga ikhtilatnya..
Hari ini mungkin dia seorang yang lalai solatnya, hari esok mungkin dia adalah yang paling istiqamah QIAMULALLAIL dan qurannya..
Hari ini mungkin dia seorang yang ingkar pada aturan Allah, hari esok mungkin dia paling menjaga perlakuannya demi Allah..

Kita tidak tahu dan tidak akan pernah tahu..
Tugas kita bukan menjelekkan, mengumpat keburukan dan me'neraka'kan orang..
Tapi mengajak manusia ke jalan Allah dan mendoakan kebaikan untuknya..

Hidayah itu milik Allah..nobody knows.. who are you to be judgemental? Allah create us, Allah is the One who deserve for it, not human... 

 Zaman sekarang, bertudung tu biasa kita nampak, tapi tutup aurat tu yang tak biasa kita nampak.. sometimes sampai kita pelik, dia nih bertudung macam ni, baik tak payah pakai.. nope! please never cakap macam tu.. mungkin dulu dia tak bertudung, sekarang bertudung tapi belum lengkap.. kena step by step.. perubahan drastik sometimes may not work.. its may relapse.. Allah turunkan pengharaman arak pon berperingkat2.. sebab Allah cipta kita.. Dia lebih tahu sifat manusia ciptaanNYA..

Saya antara yang sangat faham keletah perempuan zaman sekarang, bcoz few years back, I'm one of them.. mungkin sebab berkat doa kamu, saya berubah.. now, tolong la doakan yang lain jugak... cara menegur sangat perlu berhemah ye.. saya pernah ditegur dengan kasar tentang pakaian saya.. at that time, saya sakit hati sangat and just said.." kau ingat kau tu bagus sangat ke?" kalau mengumpat tu dah berbakul2 dah la saya dapat.. niway, I'm stressing here.. don't be judgemental.. for those who are love their freinds, pray for them.. 


p/s - Tak perlu dihina dan dikata seseorang itu kerna kita tidak tahu pengahirannya dan pengakhiran kita =D





3 comments:

Gee GTG said...

stalk2..
naice one ..
hehe..
me too..
need more improvement..sigh

farah said...

farah cakap pandai lah.. tapi diri nih.. huh! banyak kita kena ubah.. tak mau dah bersangka buruk ngan orang lain.. start now.. =)

farah said...
This comment has been removed by the author.