IsLaM iTu MuDah NaMun BukAn BaGi yANg mEmuDaHkaNya MaLah IsLaM ItU PeLenGkaP nAmuN BUkAn MiLik YaNg TiDak MenGaMaLkanNyA



Monday, August 9, 2010

Bicara Hati

Maafkan aku..
Walau pahit untuk ditelan,namun percayalah,bahawa ini yang terbaik
Maafkan aku..
Aku bukan ego,bukan bongkak,jauh sekali takabur pada diri sendiri
Aku cuma sedar diri ,siapa aku sebenarnya
Aku yakin bahawa Allah itu Maha Adil dan Maha Mengetahui segala-galanya
Yang telah menciptakan aku
Namun aku tidak tahu sejauh mana aku bersyukur
Aku pasrah dengan segala ketentuanNya
Segalanya telah tercatat
Dan aku hanya salah seorang pelakon di bumi yang dipinjamkan ini
Barulah aku ambil keputusan ini
Sesungguhnya bukan mudah
Hanya Dia yang Maha Mengetahui diri ini
Aku tak mahu jadi makhluk yang tak tahu mensyukuri nikmat yang diberi
Nikmat yang diberi tak mahu disalah guna
Tak perlu berperasangka padaNya
Redha segala perkara
Aku telah pilih jalanku
Jalan ini perlukan pengorbanan
Ku pohon moga Allah bantu dalam setiap usaha yang aku lakukan
Ku pohon ketenangan dalam hati ini
Ku pohon tetapkan hati ini daripada berbolak-balik
Moga aku tabah dalam hadapi dunia yang fana ini
Dunia yang terlalu sedikit nilainya
Moga jalan ini membuatkan aku lebih dekat padaMu
Jalan tarbiyah ini amat tinggi nilainya
Ketenangan yang aku dapat padanya tiada tara nilainya
Selamat tinggal jahiliahku
Moga karat-karat yang tersisa akan hilang nantinya
Ku pohon kesudahan yang baik dalam hidup ini
Insyaallah

No comments: